Zlaté Ověřeno zákazníky
Zlaté Ověřeno zákazníky 99 %
Menu

Produktové kategorie

Základní pravidla zdravé výživy I.

Kategorie: Zdravá výživa obecně

 

Několik nejdůležitějších bodů úvodem: Ne všichni z nás mají to štěstí a dostali do vínku vysněnou postavu. Snad každý z nás má ke své váze nějaké ty výhrady.

Měli bychom správně jíst, dostatečně pít a mít pravidelnou pohybovou aktivitu. Už jste o nějakých zásadách slyšeli, četli, víte že bychom se jimi měli řídit. Ale a měli. Hlavně bychom, ale měli mít pevnou vůli a nepolevit. Žádný pořádný výsledek není zadarmo a není otázkou okamžiku. My Vám dáme návod, 8 hlavních zásad, kterých byste se měli držet. Pevná vůle a dodržování je jen na Vás

Pití
Dostatečné množství vhodných tekutin je naprostý základ – proto v pravidelných intervalech pijte. 
Mějte na stole vždy sklenici vody, tak aby byla na očích - uvidíte půjde to...
Voda je základní a nezbytnou živinou pro jakýkoli živý organismus. Bez vody není život. Voda udržuje stálost vnitřního prostředí, slouží jako transportní medium – přivádí živiny a odvádí zplodiny látkové přeměny, udržuje tělesnou teplotu, je nezastupitelná při trávení a vstřebávání živin. Nedostatek vody je pro každého sportovce kritický – zhoršení výkonnosti v důsledku přehřátí organismu a nedostatečného přívodu živin a odvodu zplodin, zhoršená regenerace. Proto je třeba nejen při sportu klást velký důraz na pitný režim a sportovní nápoje.

 

Pravidelnost
Snažte se jíst v pravidelných intervalech – cca každé 3 hodiny.
Jídlem k optimální váze. Díky pravidelnému příjmu tělo nemá potřebu si dělat zásoby na horší časy, ví že pravidelně dostává potřebné živiny. Pravidelné jídlo také zaručuje stabilní hladinu glukozy a díky tomu nedojde k návalu hladu, kdy bychom nejraději vyluxovali celou ledničku.

Priorita
Váš organismus má své priority – buď energii vyrábí nebo uskladňuje. Umožněte mu to tím, že budete jíst v klidu – alespoň tři hlavní jídla. S velkým jídlem nespěchejte a jídlo hodně kousejte.

Přirozenost
Vybírejte si přirozená jídla bez obsahu konzervantů, umělých barviv a příchutí, sladidel a okyselovadel. 
Jídla a potraviny konzumujte v co možná nejpřirozenějším stavu, aby zůstalo zachováno maximum z jejich původní nutriční hodnoty. Proto to nepřehánějte s jejich kuchyňskou úpravou (ve smyslu složitých výtvorů, převáření, přepékání,..). Při kuchyňské úpravě jídel se snažte nepoužívat fast-foodové technologie – smažení či fritovaní zamražených potravin. Logicky se tedy snažte i fast-foodům vyhýbat.

První jídlo
Zásadně nevynechávejte snídani – jejich absence prokazatelně vede k poklesu výkonnosti organismu a nárůstu váhy.
Snídaně je nejdůležitějším jídlem dne. Dodává nám potřebnou energii pro nastartování organismu do nového dne. Vynechávání snídaně může vést ke zpomalení metabolismu a návalům „žravosti“ v odpoledních a večerních hodinách.

Pochutiny
Není problém si občas "vsunout" do schematu nějakou pochutinu- dokud budete žít aktivně a množství tuků bude optimální.

Převrat
Jedenkrát týdně si udělejte den, kdy sníte vše, co chcete v množství, jakém chcete.

Pohyb
měl by být přirozenou součástí vašeho denního režimu.
Hlavně v pravidelnosti je síla. Je doporučována pohybová aktivita minimálně 3 x týdně
Nemusíte se zavírat do posilovny a mučit své tělo,  postačí svižnější procházka na čerstvém vzduchu. Navíc pohyb může sloužit jako skvělý předěl mezi pracovní a Vaší vlastní částí dne.

Související články:

Vše o Carnitinu - použití,dávkování 

Maximální tepová frekvence

Glykemický index potravin

 

  Charakteristika základních živin
3 Glykemický index potravin
4 Maximální tepová frekvence
5 Proč tloustneme?