Můj účet
Přihlášení
Menu

Jak efektivně cvičit s TRX. Stačí 30 minut denně.

Ačkoliv se to zdá jako celá věčnost, karanténa a s ní spojené zavření posiloven ve skutečnosti trvá teprve pár dní. Pokud i vás deprimují fotky a videa vašich kamarádů disponujících pořádnou činkárnou ve sklepě a nemůžete si ani pořádně zacvičit, máme pro vás efektivní a zároveň levné řešení. Východiskem z této situace může být TRX a my vám v dnešním článku dáme rady na to, jak efektivně procvičit celé tělo. 

I tomu největšímu skeptikovi stačí 30 minut tréninku 


Upřímně chápu každého, kdo je k tréninku na TRX ze začátku skeptický. A popravdě jsem byl úplně stejný, přece jen jsem posledních pár let strávil čistě lifterským tréninkem s těžkými váhami, čpavkem a kostkami magnézia. Na druhou stranu aktuálně jsou posilovny zavřené, koupit si 250kg železa a zavřít se někam do bytu není úplně nejlepší nápad, a proto zůstává TRX tou nejlepší možností. Když tenhle závěsný systém budete mít kde uchytit a začnete na něm cvičit, uvidíte, že rozhodně k nějaké skepsi nebyl důvod. Pokud nasadíte vyšší intenzitu, velmi efektivně procvičíte celé tělo od ramen až po nohy a řádně se zapotíte. Navíc je nutné si uvědomit, že cvičení na TRX de facto kopíruje pohyby prováděné v posilovně, ale jediným závažím jste vy. Některé cviky pro vás tedy budou těžší, některé lehčí, ale všemi zvládnete velmi dobře zlepšit techniku cviků, které jste doteď byli dost možná zvyklí provádět v posilovně na kladce. 

A jaké cviky doporučujeme zařadit? 


Jak jsem již předeslal výše, na TRX dokážete poměrně efektivně procvičit celé tělo. Máte ale v zásadě dvě možnosti, jak tento závěsný systém do tréninku zařadit. Buď můžete používat jen TRX a v takovém případě procvičovat v každém tréninku celé tělo, nebo si rozdělte trénink na jednotlivé partie jako v posilovně a v takovém případě můžete provádět například dva cviky na TRX, poté se přesunou k jednoručkám, odporové gumě či cvikům s vlastní vahou. 

Rozhodně se nemusíte bát, že byste pro závěsný systém nenašli žádné využití. Kdybych měl vypsat jen pár cviků, které mě aktuálně napadají, zmínil bych určitě low row, chest press, power pull, triceps press nebo třeba hamstring curl. Pokud jste odjakživa zvládali technickou stránku cviků v posilovně, určitě nebudete mít s TRX nejmenší problém. Jestli pro vás technika cviků na závěsném systému bude dělat lehké problémy, minimálně si za dobu karantény rapidně zlepšíte svoji pohybovou inteligenci. 

Ze své vlastní zkušenosti určitě doporučuji využívat celá tréninková videa, která jsou rozumně poskládána a vy nebudete muset cviky vyhledávat, ověřovat si jejich provedení a ještě si průběžně kontrolovat jejich techniku. Například následující video má necelou půlhodinu a jsem si naprosto jistý, že i zkušenější cvičenci budou mít s jeho absolvováním nemalý problém:

Jaké další pomůcky se vyplatí koupit? 


Pokud jste četli i můj předešlý článek o cvičení v karanténě, jistě jste si všimli, že mnohem větší důraz než na nakupování vybavení kladu na zlepšení technické stránky cviků, častější protahování a v neposlední řadě také na cvičení s vlastní vahou, do kterého se dá zařadit i cvičení právě na TRX. Pokud byste ale teoreticky chtěli mít doma všechno potřebné, určitě bych vám doporučil koupit si jednoruční činky a odporové gumy, což vám umožní odcvičit si opravdu velké množství cviků na celé tělo. Když si správně rozvrhnete trénink, zacílíte na svoje svaly zase jinak než ve fitku a i to se může projevit jejich růstem. 

Co si z dnešního článku tedy odnést? 


TRX je z mého pohledu velmi dobrá volba pro každého, kdo chce i v období karantény a zavřených posiloven zůstat fit a postupně techniku cviků buď vylepšovat, nebo si ji alespoň neustále připomínat. I když k tomuto vybavení může být někdo lehce skeptický, určitě se do něj vyplatí investovat, protože vám umožní cvičit celé široké spektrum cviků, které i z pohodlí domova zařadíte do svého plánu a procvičíte jimi celé tělo. Navíc to není ani tak finančně nákladná záležitost, proto si myslím, že by si ji měl pořídit každý příznivec posilování. 

Mohlo by tě zajímat:

Jak se chovat v průběhu pandemie? Prevence, nejdůležitější telefonní čísla a zpravodaj informací. Jaké jsou hlavní příznaky?

Už se stalo a nedá spekulovat coby kdyby. Nejdůležitější teď je se semknout, držet při sobě (s dostatečným rozestupem :D) dodržovat nejdůležitější pravidla prevence a sledovat kvalitní zdroje informací, kterými se řídit. 

Jak cvičit v karanténě? Nejlepší tipy pro domácí cvičení. Celá tréninková videa.

To že jsou zavřená fitka neznamená, že se musíš flákat. Existuje mnoho cvičení, ze kterých tě budou pěkné bolet svaly. Piluj techniku, zaměř se na to, co si do teď opomíjel.

Sleduj nás i na sociálních sítích.

zdroj: Miroslav Dvořák

Dotaz na prodavače

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.


Dotaz

Recenze: *