Můj účet
Přihlášení
Menu

Jak se chovat v průběhu pandemie? Prevence, nejdůležitější telefonní čísla a zpravodaj informací. Jaké jsou hlavní příznaky?

Přestože zpočátku by to čekal jen málokdo, pandemie COVID-19 se rozproudila po celé Evropě. O vážnosti této situace svědčí například i zavření základních, středních a vysokých škol, protože k takovým opatřením v opravdu nedochází jen tak pro nic za nic. Samotné vyhlášení nouzového stavu jsme v takto plošném měřítku také nezažili. V předchozích letech sice vyhlášen byl (například kvůli povodním, orkánu či živelným pohromám), ale nikdy se nevztahoval na celou Českou Republiku. V hlavní roli jsme tentokrát my a právě naše chování o dalším průběhu této pandemie rozhodne zcela zásadně. Pojďme se tedy podívat na několik pravidel, která je nutné dodržovat. 

Správná hygiena je zcela zásadní 

Zásadní problém koronaviru je extrémně dlouhá inkubační doba, která se může protáhnout až na 14 dnů. Celé dva týdny tedy nemusíte mít ani ponětí o tom, že vám vůbec něco je. Základní hygienické návyky představují souhrn poměrně snadných činností, které ale v konečném důsledku mohou minimalizovat riziko vaší nákazy.Obzvlášť velký důraz je třeba klást na: 

  • Pravidelné mytí rukou pomocí teplé vody a mýdla
  • Používání dezinfekce na ruce i často používaná zařízení (telefony, tablety,...) 
  • Kýchání do jednorázových kapesníků
  • Nošení roušek či respirátorů 

Pokud budete aplikovat všechny tyto hygienické návyky, uvidíte, že šíření této nemoci, která se mimochodem přenáší ve formě kapének, zabráníte nejlepším možným způsobem. 

Omezte sociální interakce na minimum 

V případě šíření nákazy platí samozřejmě jednoduché rovnice. Čím více lidí potkáte, tím vyšší šanci na nakazení se máte a tím vyšší je i šance, že vy nakazíte někoho dalšího. Řešení tohoto zdánlivě uzavřeného kruhu je přitom zcela banální - omezte své sociální interakce na minimum a potkávejte se jen se svojí rodinou případně pár nejbližšími. Na posedávání v parcích a zbytečné cesty MHD jednoduše zapomeňte a větším shlukům lidí se vyhýbejte opravdu obloukem. I když to pro extroverty může být hodně náročné, pár týdnů je potřeba to vydržet. 

Nepodceňujte roli imunitního systému

Tak jako v naprosto každém aspektu našeho každodenního života hraje i v případě epidemie naprosto nezastupitelnou roli náš imunitní systém, který vás sice nemůže stoprocentně ochránit, ale v mnohém může pomoci. Tato problematika je podle nás natolik závažná, že jsme o ní sepsali samostatný článek. Nejdůležitější je ale samozřejmě správná strava, dostatek spánku a co možná nejmenší množství stresu. Pokud chcete imunitní systém opravdu maximalizovat, což je podle nás v tomto období opravdu žádoucí, určitě doporučujeme zvolit kvalitní vitamíny a minerály, případně si můžete koupit také probiotika

Dostatečně se hýbejte 

Zvládáte každý den dělat alespoň jednu aktivitu, kterou se i v tomto období udržíte spolehlivě v kondici? Pokud ne, určitě byste měli svůj přístup přehodnotit. Jestli žijete na vesnici či v malém městě, určitě se můžete vypravit na procházku do přírody, jít se proběhnout případně využít například kolečkových bruslí a jiného vybavení. V případě, že žijete ve větších městech a tuto možnost nemáte, určitě je na místě se každý den udržovat doma. Pro tento případ jsme vám připravili celý samostatný článek o tom, jak v karanténě trénovat, jaké cviky provádět a jak se udržet fit. Uvidíte, že nic náročného k tomu nepotřebujete. 

Sledujte aktuální zpravodajství

V souvislosti s extrémním množstvím zpráv zaměřených na aktuální dění kolem koronaviru se bohužel množí i různé hoaxy a alternativní polopravdy. Je tedy nutné zapojit trochu kritického myšlení, informace si ověřovat z více zdrojů a využívat důvěryhodné a relevantní zprávy velkých žurnalistů - doporučujeme sledovat přímo zpravodaj Vlády České Republiky nebo iROZHLAS, kde jsou nečerstvější aktuality. No a v neposlední řadě musíte i vědět, jaké jsou příznaky (horečka, bolesti svalů a kloubů, suchý kašel a další) a kam se obrátit v případě podezření na koronavirus (infolinka Státního zdravotního ústavu - tel. čísla 724810106 a 725191367). 

Co si z dnešního článku tedy odnést? 

Cílem dnešního článku bylo zmapovat, jak byste se v průběhu právě zuřící pandemie měli chovat. Podstatné je si uvědomit, že přečkat tyto náročné časy je mnohem důležitější, než trávit čas se všemi svými známými a být v permanentní depresi kvůli tomu, že jsou zavřené posilovny. Pokud chcete chránit nejen sebe, ale i každého ve svém okolí, noste zodpovědně roušky, vyhýbejte se většímu množství lidí jak jenom to jde a buďte zcela striktní v základních hygienických návycích. Využijte větší množství času, které máte k dispozici k tomu, abyste se vzdělávali v oblasti tréninku i výživy, nezapomínejte na aktivní pohyb a zdravou stravu. Uvidíte, že co nevidět bude po všem a každý z nás se již brzy vrátí k běžným dnům, na jaké byl zvyklí. 

Mohlo by vás zajímat:

Nejlepší cviky na zpevnění břicha. Cvičení pro začátečníky.

Začínáte s posilováním? Mrkněte, jakými cviky dostat břicho do formy. Terez pro vás vybrala takové, které zvládnete i doma.

Základní suplementy. Jaké suplementy jsou základem nejen pro začátečníky?

Začátky jsou těžký nejen ve fitku, ale i v tom, co z doplňků je opravdu důležité. Proto jsme pro vás připravili předled základních suplemetů, které jsou vhodné nejen pro začátečníky. 

Sleduj nás i na sociálních sítích.

zdroj: Miroslav Dvořák

Dotaz na prodavače

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.


Dotaz

Recenze: *
         

Náš blog Radíme jak přibrat, zhubnout, mít energii nebo zdravě vařit