Zlaté Ověřeno zákazníky
Menu

Produktové kategorie

Protein na míru? Jaký protein se ke mě nejvíc hodí? Vyber podle potřeby.

Kategorie: Fitness a suplementy

Proteinový koncentrát, izolát, hydrolyzát, kasein nebo vícesložka? Možná si teď říkáte, jestli v tom je nějaký rozdíl a jestli to je vůbec důležité. Je i není, ale rozhodně není bílkovina jako bílkovina. 

Vezmeme to od začátku: Nelze říct, který protein je nejlepší, protože každému sedí něco jiného a každý má jiné trávení. 

Není nejlepší protein, jde o to, kdy ho chcete užívat a za jakým účelem ho chcete užívat. Dočtete se protein není nic zázračného a je to jen další cesta, jak doplnit bílkoviny. Malinko musíme souhlasit. Nutno říct, že bílkoviny bychom opravdu měli doplňovat ze stravy jako je maso, ryby, mléčné výrobky. Protein je taková nadstavba, ale velice důležitá, pokud nedokážete ujíst bílkoviny ve stravě a potřebujete je navýšit. Protein je jednodušší na přípravu, ale i na trávení. Tělo ho nemusí zdlouhavě zpracovávat, vy ho jen vypijete, žaludek se sním snadno popere. 

O syrovátkové bílkovině

Syrovátková bílkovina je bílkovina z mléka, nejčastěji z kravského nebo kozího. Mléko je tvořeno z 80% caseinem a z 20% syrovátkou. Syrovátka v surovém stavu v mléce má téměř nulovou hodnotu, proto se odděluje mikrofiltrací od caseinu a prochází určitým procesem zpracovanání a z toho pak vznikají syrovátkové proteiny. Je to základní syrovátka a je nejvíce biologicky dostupný zdroj bílkovin, které můžeme přijmout a také je vysoce využitelná pro tělo. Syrovátka je nejrychlejším zdrojen bílkovin tzn. tělo ji rychle zpracuje a začne využívat. Svaly rychleji regenerují a opravují se poškozená svalová vlákna. 

Jak to, že ve 100% syrovátkový proteinu není 100% bílkovin?

V žádném proteinu na světě není ve sto gramech sto gramů bílkovin. Nápis 100% Whey Protein znamená, že obsahuje je 100% syrovátkový protein a píše se to proto, abyste se ujistili, že v proteinu nenajdete žádný jiný zdroj bílkovin než syrovátkový.

Syrovátkové proteiny se dělí na tři základní druhy:  Koncentrát, Izolát, hydorlyzát

 

Syrovátkový koncentrát 

Nejzákladnější zpracování syrovátky a vzniká po prvních filtracích. Jedná se o velice kvalitní protein. Pozor by si na něj měli dát jen lidé trpící intolerancí laktozy, protože obsahuje zbytky laktózy. Obsah tuku v těchto proteinech je do 2g a sacharidů do 7g. Je ideální pro všechny začátečníkyt. Pro běžnou populaci lidí, kteří trénují je naprosto dostačující protein. A pokud nemáte čas na svačinu je ideální volbou.
 

 

Syrovátkový izolát

Je více filtrován než koncentrát, je tam minimum tuků, sacharidů (1g) i laktozy a správný CFM izolát by měl mít minimální množství laktozy a pokud nejste těžce alergický na laktoru nebudou vás zatěžovat.  Je vhodný do diety, pro všechny, co řeší každý gram sacharidů, ale užívají ho i kulturisti, protože to je čistý zdroj bílkovin a je rychleji stravitelnější než koncentrát. 
 


 

Syrovátkový hydrolyzát

Prochází hydrolýzou, laicky řečeno je „předtrávený“. Nejedná se již o celistvý protein, ale je rozštěpený na di- a tri-peptidy. Tělo ho stráví velkou rychlostí. Hydrolyzáty se řadí spíše mezi profesionální produkty. Pro běžnou část populace je zbytečný. Využívá se ihned po tréninku nebo brzy ráno před tréninkem, kdy potřebujete rychlou dávku aminokyselin k ochraně svalových vláken. Je bez laktozy, tuku i cukru. Většina z nás si vystačí s kvalitním koncentrátem a kvalitním stravováním. 


 
Celé video o syrovátkových proteinech.

 

Kasein

Jak jsme říkali, že kasein je 80% z mléka a 20% syrovátka. Když se toto oddělí a zpracuje tak z těch 20% vznikají proteiny zmíněny výše.  Kasein se zpracuje stejně a může z toho vznikat kaseinát vápenatý nebo micerální kasein. Pořádně čtěte složení jaký druh kaseinu je obsažený v proteinu, protože kaseinát vápenatý a kaseinát sodný nepatří ke kvalitním zdrojům a může vyvolávat dokonce průjmy.  V těle se vstřebává 7-8hodin, proto o něm někdy můžete slyšet jako o nočním proteinu. 


 

Vícesložkový protein

Vícesložkový proteiny jsou proteiny, které jsou z více zdrojů bílkovin jako je syrovátka, kasein, vaječný albumin, rostlinné zdroje bílkovin. Hlavní výhoda těchto proteinů je že obsahují rychle, středně i pomalu vstřebatelné zdroje bílkovin. Proto je možné je užívat kdykoliv během dne. Bílkoviny se uvolňují postupně po dobu až 7 hodin.

 


 

Celé video o vícesložkách a kaseinu.

Kam se ještě podívat?

Nejlepší detox pro naše tělo. Jak si nezničit zdraví.
Pojďme shrnout příspěvky o jarních detoxech, které tvrdí, jak je důležité se očistit.  Pojďte mrknout, jak to celé je a jaké problémy si takovýmito detoxy můžete způsobit.

 

Jak (ne)počítat kalorie.
Velký zmatek nastává, jakmile se řekne kouzelné slovo kalorie. Píše se a mluví o nich úplně všude. Internet je zahlcen stovkami rad, jak spočítat kalorie, mrkněte na článek a konečně si v tom udělejte pořádek.



Dotaz na prodavače

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.


Dotaz

Recenze: *
         
image