Můj účet
Přihlášení
Menu

Nejúčinější dieta? Co je nejdůležitější při hubnutí?

Máte nějaký svůj výživový styl a tvrdě si stojíte za tím, že je to ta nejlepší možnost, jak shodit přebytečná kila nebo nabrat svalovou hmotu a žádná jiná neexistuje. Zajisté tu máme i milovníky všemožných diet, kteří pořád hledají tu nejúčinější. Keto, paleo, raw, nízkosacharidová, nízkotuková, podle krevních skupin, sacharidové vlny, dash, krabičková, Dukanova, hrstková, Atkinsonova, zónová, life choice, dělená strava, bodová dieta a mohla bych pokračovat dál. Asi u poloviny názvů diet nevím, co znamenají a raději to vědět nechci. 

Co je důležité říct? Každý jsme jiný a na každého působí něco jiného. Přesto mají ty nejúčinější redukční diety společné charakteristické znaky. Jaké to jsou?

✅ kalorický deficit
✅ vyvážená strava - bílkoviny
✅ pohyb- silový trénink 

Kalorický deficit

Jinak to fungovat nebude. Pokud je vaším přáním shodit nějaké to kilo a spalovat tuk, musíte se dostat do kalorického deficitu, aby tělo sáhlo do svých „rezerev“ a využívalo energii z uložených tukových zásob. 

Pečlivě vybírejte zdroje živin

Kuře s rýží jako hotovka k dostání v chladících pultech všech marketů nebude to pravé. Je třeba pečlivě vybírat. Vybírejte takové potraviny, které jsou průmyslově co nejméně zpracované, které zpravidla obsahují méně energie (méně “skrytých” kalorií) a mnohem více vlákniny a dalších bioaktivních látek důležitých pro zdraví a správné fungování organismu.

Větší příjem bílkovin

Charakteristický znak všech redukčních diet, ale proč? Je známo, že díky bílkovinám se cítíme sytější delší dobu, proto by měli tvořit cca 30% celkového denního energetického příjmu. Další výhodou bílkovin je to, že na jejich trávení spotřebovává organismus více energie než na trávení tuků a sacharidů. A to přece chceme, ne? Také je příjem bílkovin spojen s větší termogenezí a zvýšením bazálního metabolismu. To je množství energie vydané v klidovém stavu v teplotně neutrálním prostředí na lačno. Nemluvě o ochraně svalové hmoty v kalorickém deficitu.


Náš tip: Nezapomeň na bílkoviny

Doplnit větší množství z jídla, může být někdy problém. Zkuste proteinový nápoj, který skvěle chutná, můžete jím nahradit svačinu a v jedné porci doplníte průměrně 25g bílkovin. Proteiny se vyrábějí z mléka a jsou filtrací zbaveny většiny cukrů a tuků. Vy tak doplníte jenom, tak důležotou bílkovinu. . Díky bílkovinám se budete cítit déle sytí a navíc si na něm pochutnáte.


Silový trénink

Kardio je fajn, ale silový trénink je silový trénink. Je vhodný pro muže i ženy. Má vliv na zvýšení bazálního metabolismu a výdeje energie oproti aerobním aktivitám. Nutno podotknout, že silový trénink nemusí neznamenat hned se vrhnout do kulturistiky a začít zvedat obrovské váhy v posilovně. Cvičte s vlastní hmotností, využívejte odporové gumy nebo třeba TRX.

Pokud hledáte inspiraci na cvičení do fitka i na doma, doporučuji odebírat náš kanál na YouTube. Už teď tam najdete spoustu celých tréninků, vysvětlení cviků, zásobníky cviků, ale i domácí cvičení. :) 

Tak už jste zase o něco moudřejší. Ať už se vám zalíbí jakákoliv dieta, zkontrolujte jestli obsahuje tyto body. Protože vez toho to prostě nepůjde.


Náš tip: Na spalovači to nestojí, ale pokud máte vyřešenou stravu, trénink a vše kolem, je spalovač super berlička :)

PROM-IN LEAN SOLUTION

Komplexní spalovač je unikátní extra vysokým množstvím účinných složek - acetyl-L-karnitin HCl, extrakt zeleného čaje, L-tyrosin, kofein, kajenský pepř a synefrin.

CZECH VIRUS THERMO VIRUS

Originální kombinace látek pro podporu kontroly tělesné hmotnosti a metabolismu tuků. Obsahuje 12 účinných látek (11 přírodního původu + bezvodý kofein) pro synergický efekt, tzn. téměř 1200 mg aktivních látek v jedné dávce pro ideální efekt včetně ForsLean® (s 10 % forskolinu) a dalších standardizovaných extraktů. 

GRENADE THERMO DETONATOR

GRENADE je termogenní předtréninkový stimulant. Je vhodný pro muže i ženy a rychle se stává nezbytným doplňkem pro fitness nadšence po celém světě. Oblibu si získal u celé řady sportovců od běžných návštěvníků posiloven až po profesionální sportovce.


 Jestli existuje ideální jídelníček, tak o tom vám poví víc Jirka Vacek a Petr Havlíček.

Mohlo by vás zajímat:

Vzorový jídelníček do krabičky 2000 kcal

Ukázkový stravovací plán na jeden den -  2045 kcal, 125 g bílkovin, 245 g sacharidů a 84 g tuků. 

Jak sestavit jídelníček. Existuje univerzální návod?

Rozhovor na téma zda existuje ideální jídelníček? Jak by měl vypadat udržitelný jídelníček, který tělu dodá vše, co potřebuje a zároveň přinese ty výsledky, které od něj očekáváme?

Energetický metabolismus - odkud se bere energie?

Aby mohly být živiny použity jako palivo pro tělo, jsou štěpeny na menší molekuly až do finální makroergní sloučeninu ATP (adenosintrifosfát), která slouží jako univerzální zdroj energie. A co dál? Jak a z čeho tělo čerpá energii k výkonům se dočtete v dnešním článku.

zdroj:  www.institutmodernivyzivy.cz, facebook.com/modernivyziva

Sleduj nás i na sociálních sítích:​