Můj účet
Přihlášení
Menu

Vitamíny pro těhotné

Během těhotenství je důležité dbát na dostatečný příjem vitamínů, minerálů a dalších stopových prvků než kdy jindy nejen pro správný vývoj plodu, ale také zdraví nastávající maminky a to po psychické i fyzické stránce. Cílem správné výživy je vytvoření optimálních podmínek pro vývoj plodu a snížení patologických plodu i matky.

Již víme, že jsou vitamíny a minerály, které jsou v lidském těle nedostatkové a nároky na určité mikroživiny jsou u těhotných žen ještě mnohem větší: 

✅ Kyselina Listová - Vitamin B9

Pokud žena plánuje těhotenství, již několik měsíců dopředu může zvýšit příjem kyseliny listové ve své stravě, význam má alespoň jeden měsíc před otěhotněním a poté dbát na její příjem po celé těhotenství. Doplňkový příjem kyseliny listové zvyšuje u těhotných žen hladinu folátu. Nízká hladina folátu u těhotných žen je rizikovým faktorem pro vznik vad neurální trubice u vyvíjejícího se plodu. 

✅ Vitamin D3

Vitamin D je deficitním vitamínem u drtivé většiny populace. Jeho hlavním zdrojem je Slunce, pokud mu vystavujeme pokožku a dále to jsou rybí tuk, mořské ryby, žloutek a máslo, ale jeho obsah je minimální. Vitamin D zasahuje do metabolismu vápníku a fosforu, má vliv na dělení buněk včetně imunitního systému. V těhotenství je důležitý pro vznik kostní tkáně. 

✅ Omega 3 mastné kyseliny - DHA 

Na dostatečný příjem Omega 3 mastných kyselin, které jsou zdrojem DHA a EPA by měl dbát každý jedinec. Doplňkový příjem kyseliny dokosahexaenové (DHA) přispívá k normálnímu vývoji mozku a vývoji očí plodu v těle matky a kojenců vyživovaných mateřským mlékem. 

✅ Železo Ferrochel

Oběhový systém se v těhotenství mění, protože žena hospodaří s větším objemem krve, které naroste až o 40 % s tím souvisí i větší nároky na příjem železaŽelezo přispívá k normální tvorbě červených krvinek a hemoglobinu a také normálnímu přenosu kyslíku v těle. Správný příjem železa navíc přispívá ke snížení míry únavy a vyčerpání. Pro lepší vstřebatelnost je dobré užívaj je s vitaminem C.

✅ Hořčík

Hořčík se v období těhotenství spojuje s tvrdnutím břicha (děloha je sval) , ale je funkce sahá daleko dál a i v těhotenství je třeba dbát na jeho zvýšený příjem. Dle WHO je to 220 mg denně. Hořčík přispívá ke snížení míry únavy a dobré, k normální svalové, nervové a psychické činnosti. Magnesium navíc přispívá k normálnímu energetickému metabolismu, elektrolytické rovnováze, dělení buněk a syntéze bílkovin.

✅ Vápník

Organismus těhotných žen si klade opravdu vysoké nároky na přísun vápníku, protože je nezbytný ná pro správnou tvorbu kostí plodu a také chrání těhotné ženě kostru a je prevencí proti zubnímu kazu. Když překlene druhá polovina těhotenství vstřebávání vápníku se až ztrojnásobuje, protože se zvyšují nároky plodu a navíc si tělo ženy již začíná připravovat na kojení. Dle WHO je doporučený denní příjem vápníku 1200 mg. To je 1 litr mléka, 150 g 30% sýru eidam, 300 g sardinek v konzervě nebo 100 g máku. Nebojte se do jídelníčku proto zařadit více mléčných produktů a pokud víte, že je přísun ve stravě pro vás nedostatečný, můžete sáhnout i po doplňku stravy.

Zobrazit více
Zobrazit méně
Zobrazit více
Zobrazit méně
Filtry
Zobrazeno 24 produktů
  • Značky
  • Příznaky
  • velikost balení
zobrazit další produkty
skrýt další produkty
Upřesnit filtry
Řadit dle: