Můj účet
Přihlášení
Menu

Vícesložkové proteiny

Co je vícesložkový protein a jak funguje? 

Vícesložkové proteiny jsou kategorie proteinů, které jsou tvořeny dvěma a více zdroji bílkovin. Často se jedná o kombinaci více typů syrovátkových proteinů, společně s  micelárním kaseinem, který je pomaleji vstřebatelný nebo vaječným albuminem (proteinem z vaječných bílků). Méně obvyklá je i kombinace s různými rostlinnými proteiny. Spojení několika druhů přináší mnoho benefitů. Kombinace rychle a pomaleji vstřebatelných bílkovin zajistí dlouhodobé doplňování aminokyselin.

Jak dlouho trvá, než se protein stráví a vstřebá?

Doba trvání trávení a vstřebávání proteinového doplňku závisí na několika faktorech, včetně typu proteinu, složení jídla nebo nápoje, individuálního metabolismu a stavu trávicího systému. Vícesložkový protein obsahuje, jak rychle, tak pomalu vstřebatelné bílkoviny, tudíž tělo dostává přísun aminokyselin až 8 hodin.

Kdy užívat protein? 

Nejlepší čas na konzumaci proteinového doplňku je dost individuální. Zde jsou tipy, kdy proteinový nápoj použít?

  • Po tréninku: Mnoho lidí preferuje pití proteinu bezprostředně po tréninku. Během fyzické aktivity dochází ke zvýšenému rozpadu svalových vláken a následné regeneraci a opravě svalů.
  • Ráno nebo před cvičením: Protein pomůže tělu poskytnout potřebné aminokyseliny pro svalovou regeneraci a energii během tréninku.
  • Mezi jídly: Proteinový doplněk lze také konzumovat mezi hlavními jídly jako zdravá svačina. To může pomoci udržet stabilní hladinu aminokyselin v těle a podpořit pocit sytosti.
  • Před spaním: Kaseinový protein, který je pomaleji stravitelný, se často doporučuje užívat před spaním, protože poskytuje tělu dlouhodobý zdroj aminokyselin, který podpoří regeneraci během nočního spánku.

Jak užívat protein?

Protein můžete užívat různými způsoby v závislosti na preferencích a cílech. Zde je několik typů pro užívání proteinů:

  • Smíchejte s vodou nebo mlékem: Většinu proteinových prášků lze snadno smíchat s tekutinou, jako je voda, mléko (mléčný nebo rostlinný nápoj) nebo džus. Doporučený poměr závisí na konkrétním proteinu. Obvykle se používá 1-2 odměrky proteinu na 200-300 ml tekutiny.
  • Používejte šejkry nebo mixéry: Pro snadné smíchání proteinového prášku s tekutinou je doporučeno používat šejkry nebo mixéry. To zajistí, že se prášek dobře rozpustí a nezůstanou hrudky.
  • Protein konzumujte podle potřeby: Proteinový doplněk lze konzumovat podle potřeby. Mnoho lidí volí konzumaci proteinového nápoje po tréninku nebo jako svačinu mezi jídly. 
  • Do kaše nebo tvarohu: Protein můžete také použít do kaše, pudinku nebo tvarohu. Jídlo získá větší podíl bílkovin bez tuku a cukru a pokud používáte ochucený protein, jídlo příjemně ochutí a vy tak nemusíte přidávat žádné jiné sladidlo.
  • Při pečení: Protein můžete použít i do svého oblíbeného koláče nebo buchty. Vykouzlíte tak fitness dezert, který bude chutnat skvěle, navíc bude mít větší podíl bílkovin a díky sladidlu v proteinu můžete ubrat na cukru. Inspirujte se našimi fitness dezerty

Je protein vhodný pro každého? 

Ano, protein je vhodný pro každého, kdo potřebuje zvýšit příjem bílkovin ve své stravě nebo chce své stravování ozvláštnit. 

  • Sportovci: Lidé, kteří mají vyšší potřebu bílkovin, jako jsou sportovci, kulturisté, lidé se zvýšenou fyzickou aktivitou.
  • Růst svalové hmoty: Protein je základní stavební kámen svalové hmoty. Lidé, kteří se snaží nabrat svalovou hmotu, by měli tělu zajistit dostatečný příjem proteinů, aby podpořili svalovou regeneraci a růst.
  • Při spalování tuků: Bílkoviny mají ze všech makroživin největší sytící vlastnosti, navíc tělo vynaloží více energie na jejich rozložení a vstřebání do těla a v neposlední řadě chrání svalovou hmotu, když je tělo v kalorickém deficitu.
  • Vegani a vegetariáni: Jedinci, kteří jedí rostlinnou stravu mají občas problém ujíst bílkoviny pouze z rostlinné stravy. Na trhu je již široká škála rostlinných (vegan) proteinů, které díky kombinaci různých zdrojů bílkovin, poskytnout celé aminokyselinové spektrum.
  • Osoby s nízkým příjmem proteinů z běžné stravy: Lidé, kteří mají problém s ujedením bílkovin z běžné stravy, mohou sáhnout po proteinovém doplňku.
  • Zotavení a po úrazech: Bílkoviny jsou důležité pro obnovu tkání, hojení a podporu imunitního systému.

Pokud je tedy váš cíl zvýšit svalovou hmotu, podpořit regeneraci po cvičení, snižovat hladinu tělesného tuku nebo prostě jen doplnit více bílkovin do stravy, může být doplňování stravy proteinovým nápojem užitečné.

Jaké jsou nejlepší vícesložkové proteiny na trhu?
 

MusclePharm Combat Powder​​

Super kombinace těch nejlepších dostupných zdrojů bílkovin zpracovaných mikrofiltrací, stabilní přísun živin pro budování svalové hmoty a zvýšení síly po dobu plných 8 hodin. Přísun dostatečného množství kvalitních bílkovin je prvořadým předpokladem pro růst a regeneraci svalů a zlepšování síly.


Syntrax Matrix 5.0 2270g

Nová formule, vylepšené složení nový design oblíbeného proteinu Matrix od Syntraxu. Vícesložkový protein: nedenaturovaný a ultrafiltrovaný syrovátkový protein, micelární kasein, vaječný protein.

Zobrazit více
Zobrazit méně
Zobrazit více
Zobrazit méně
Filtry
Zobrazeno 47 produktů
  • Značky
  • Příznaky
  • velikost balení
  • příchuť
zobrazit další produkty
skrýt další produkty
Upřesnit filtry
Řadit dle: