Můj účet
Přihlášení
Menu

Kardio před nebo po silovém tréninku? Kardio nalačno.

Kardio neboli aerobní aktivita je druh tréninku, při kterém nenamáháte svaly posilováním, ale naopak tělo zahříváte rychlým a rovnoměrným pohybem. Tělo vyžaduje zvýšený přísun kyslíku po delší časový úsek, zvyšuje se tep a začínáte spalovat tuky.

Co byste měli dělat dříve: kardio nebo silový trénink?

Proč začít silovým tréninkem před kardiem?  Kardio trénink před silovým cvičením může při nejhorším i pěkně narušit vaše plány, pokud se snažíte o rozvoj svalové hmoty, síly a úbytku tukových zásob. 

„Je pravděpodobné, že díky kardiu před silovým tréninkem naše tělo nezažije svůj maximální výkon.“ 

30-60 minut na pásu a pak se vrhnout na činky a stroje. Takhle ne. Během delšího kardia spálíte poměrně dost krevního cukru a glykogenu a to se určitě podepíše na vašem výkonu, ač se vám to nemusí zdát. Dochází k únavě, jak dýchacího, tak nervového systému a silový výkon může jít až o 30 % dolů a trénink tím pádem nebude tak efektivní. Nehledě na to, že po hodině aktivity, tělo začíná být vyčerpané a je větší pravděpodobnost úrazu právě při silových trénincích než při rychlé chůzi na pase.

Pokud je kardio delší jak hodina můžou se do vašeho organismu začít vyplavovat katabolické hormony, které by ve spojení s náročným silovým výkonem mohli mít za následek vyšší rozpad svalové hmoty. Pokud chcete takové kardio dělat, nezařazujte po něm už žádný silový trénink. 

Kardio na lačno

Mnoho lidí se domnívá, že pro nejefektivnější hubnutí a spalování tukových zásob je ideální dělat kardio na lačno. Pravda je taková, že není nikde potvrzeno, že by tělo s prázdným žaludkem spalovalo víc nebo rychleji. 

Jestliže jste ranní ptáče, tréninky máte brzy ráno a vyhovuje vám to, je to v pořádku, jen větší výtěžek z toho nečekejte. Pokud se kardiem a celkově tréninky nalačno trápíte, určitě s tím přestaňte, protože pokud s tím není vaše tělo v pohodě, podepíše se to i na vašem výkonu a v tu chvíli by začalo cvičení nalačno začalo být kontraproduktivní. 


Náš tip: Pokud víte, že vám ráno cvičení nalačno nedělá dobře, ale s plným žaludkem se vám taky nechce cvičit sáhněte po proteinu.


Shrnutí: 

Pokud se chcete zbavit přebytečné tukové hmoty, dejte si nejprve silový trénink a pak až delší kardio. "Kardio" před výkonem do 15 minut berte pouze jako rozehřátí, kdy prohřejete svalovou hmotu, zmobilizujete psychické síly a hormonální systém. Co se kardia nalačno týče, než se trápit s kručejícím žaludkem nebo nevolností, rozhodně sáhněte po nějakém jídle nebo proteinu. Nebude to mít vliv na horší ani lepší spalování tuků. 

Zdroj: Tereza Fuková

Mohlo by vás zajímat:

Co je to emoční tuk? Jak se ho jednou pro vždy zbavit? Jen správný jídelníček nestačí. 

Emoční tuk vzniká v hlavě. Jedná se o souhru s našimi nezpracovanými emocemi a hormonálním systémem, která vytváří “ideální prostředí” pro zadržování tuku v partiích, které jdou těžko shazovat.

Kde všude najdu bílkoviny?

Bílkoviny jsou v lidské výživě naprosto nepostradatelné a mají velké množství potenciálních benefitů pro lidské zdraví, celkovou vitalitu a v neposlední řadě i budování svalové hmoty či redukci nadbytečného tuku. Dnes se dozvíte, jak probíhá jejich metabolismus, kolik bílkovin jíst a kde všude je najdete.

Sleduj nás i na sociálních sítích:​

Dotaz na prodavače

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.


Dotaz

Recenze: *