Můj účet
Přihlášení
Menu

Fit mrkvový dort s oříšky a medem

Zdravé Dezerty

Tentokrát Vám přinášíme jarně laděný recept na mrkvový dort. Základ těsta tvoří celozrnná mouka, kokosová mouka a vanilkový protein. Díky této kombinaci je korpus krásně vláčný a obsahuje extra bílkoviny. Skvělá chuť je zaručena díky medu, skořici a oříškům. Věříme, že dortík bude chutnat každé návštěvě, která k Vám přijde.

Ingredience:

+ oblíbená marmeláda a tvaroh

Postup:

  1. Žloutky si oddělíme od bílků a bílky si v misce vyšleháme do tuhého sněhu.
  2. V jiné misce smícháme celozrnnou a kokosovou mouku, protein a prášek do pečiva.
  3. Poté k sypké směsi přidáme žloutky, mléko, med a důkladně promícháme. 
  4. Poté přidáme nasekané ořechy, nastrouhanou mrkev a sníh z bílků. Opatrně promícháme.
  5. Připravíme si formu o průměru cca 18 cm, vysteleme pečícím papírem.
  6. Do formy nalijeme vzniklou směs na korpus.
  7. Pečeme v předehřáté troubě na 180 stupňů cca 35 minut (upečení kontrolujeme špejlí).
  8. Po upečení korpus necháme vychladnout.
  9. Po vychladnutí korpus podélně rozřízneme a promažeme ho oblíbenou marmeládou a tvarohem.
  10. Obě půlky korpusu spojíme a vršek dortu také pomažeme marmeládou a tvarohem a ozdobíme oříšky.
  11. Dobrou chuť.
  12. TIP: Pokud chcete krémovější náplň, tak si místo tvarohu použijte vyšlehané mascarpone s medem.

Emco Super Sirup čekankový

Pokud chcete upéct dortík zcela bez cukru, pak můžete med zaměnit za čekankový sirup. Jedná se o prebiotickou vlákninu, která se získává z kořene čekanky. Sirup je přirozeně sladký a lze ho použít všude, kde byste použili med či jiný sirup na doslazení. Jeho velkou výhodou je nízký glykemický index, neobsahuje lepek ani laktózu. Obsahuje pouze přirozeně se vyskytující cukry a není dobarvován karamelem. Lze ho použít i do vaření a pečení nebo i k oslazení kávy či čaje. Mimojiné obsahuje velké množství prospěšné vlákniny.


Mohlo by Vás zajímat:

Fit arašídový mrkváč

Mrkvový dort jako z cukrárny, s tím rozdílem, že je zcela bez cukru a klasické mouky. O sladkost se postará erythritol, čekankové slazení nebo med. Jak už je naším zvykem, dortík je plný bílkovin a postup ja jednoduchý, takže ho zvládne opravdu každý.

4 tipy na jednoduché a zdravé snídaně

Lámete si hlavu nad rychlými, ale zdravými snídaněmi? Petr Havlíček a Tereza Fuková pro vás připravili 4 recepty na nutričné výživné snídaně, které připravíte v pár okamžicích. 

Sleduj nás i na sociálních sítích: