Můj účet
Přihlášení
Menu

Jak nabrat svalovou hmotu? Chcete konečně pořádné svaly?

Nabrat svalovou hmotu, je častokrát těžší než zhubnout přebytečná kila. Máme pro vás pár rad a tipů, jak začít a jak konečně vybudovat nějaké svaly.

Víc bílkovin nebo sacharidů?

Při nabírání svalové hmoty, ač se tomu někteří budou divit, základem by měli být sacharidy. Proč? Po cvičení je svalový glykogen vyčerpaný. Pomocí rychle stravitelných sacharidů jako je třeba maltodextrin, či dextróza a glukóza, zvýšíte hladinu inzulínu, který podpoří ukládání glykogenu. Současně inzulín slouží jako přenašeč aminokyselin a živin do poškozených svalových buněk a jak mnoho studií ukazuje, po tréninkový příjem sacharidových a proteinových suplementů podporuje anabolickou reakci, což znamená nárůst svalové hmoty.

 NÁŠ TIP! Vyzkoušejte tuto ověřenou pecku One Stop Xtreme. Formule vše v jednom pro extrémní nárůst svalové hmoty. Nechybí zde kvalitní bílkoviny, směs sacharidů, kreatin a další látky pro podporu růstu svalů. 

Využijte naší skvělou nabídku. Dva špičkové produkty značky Reflex Nutrition. Ke koupi One Stop® Xtreme 4,35kg, obdržíte nový Nexgen® PRO s trávicími enzymy jako DÁREK. Získáte tak velmi výhodně dva doplňky představující vrchol kategorií ALL-IN-ONE a multivitamín / multiminerál. Speciální nabídka platí do vyprodání zásob.

I správný jídelníček je pro budování svalů důležitý. Jak nastavit makroživiny?


Nelze na 100 % určit žádnou hodnotu, která by platila pro každého. Dají se ale stanovit hranice, kterých se můžete ze začátku držet, a které vám pomůžou dosavadní příjem makroživin trochu usměrnit tím správným směrem. Nejdůležitější makroživinou jsou bílkoviny, které by se měly pohybovat 1,8 - 2,5 g/kg aktivní tělesné hmotnosti. Druhá podstatná makroživina jsou tuky. Ženy by neměly jít pod 1g na kilo tělesné hmotnosti a celkově je hranice 1 - 1,5 g. A poslední jsou sacharidy, které jsou palivem a rychlou energií pro naše tělo a měly bychom jich přijímat 3 - 4 g na 1 kg tělesné hmotnosti. Jak poznat, že nastavení funguje se dočtete v pokračování článku "Jak si vypočítat makroživiny a nastavit jídelníček? Kde a jak začít. Jak počítat kalorie."

Které další doplňky podporují růst svalů?

Kreatin pro objem svalů

U kreatinu je vědecký prokázané, že při jeho užívání dochází k nárůstu síly, aktivní svalové hmoty a oddaluje svalové vyčerpání cca o 20 %. Není divu, že se jedná o nejoblíbenější doplněk stravy sportovců vůbec. Díky němu, se správným cvičením a dobrou stravou budete hravě svalovou hmotu nabírat.

Glutamin zvyšuje imunitu, pomáhá vyplavovat růstový hormon a testosteron po cvičení. Neesenciální aminokyselina glutamin, je prokazatelně nejčastěji zastoupenou aminokyselinou ve svalové tkáni. Suplementace glutaminem je ve sportu velmi oblíbená a díky schopnosti stimulovat svalový růst a vyplavit růstový hormon je jedním z nejrozšířenějších legálních suplementů v kulturistice.

Tato skupina látek je stavebním kamenem každé výživové pyramidy. Pokud bychom chtěli fungovat, natož tvořit svaly pouze z bílkovin, tuků a sacharidů, naše tělo by po několika týdnech odpadlo. Vitamíny a minerály jsou látky nezbytné pro biochemické reakce v našem těle, jsou nosiči látek, pomáhají spouště chemické proceyy v našem těla a řídí jejich rychlost. 

Jirka Vacek se na téma "Nárůst svalové hmoty. Chci mít svaly. Rady a tipy jak na svaly." rozpovídal na našem YouTube, kde si můžeš poslechnout několik jeho oosvědčených rad.

A nemálo důležitý je i trénink. Pro budování svalové hmoty je důležité svaly přetěžovat vyššími váhami s nižším počtem opakování. Inspirovat se můžete našimi tréninkovými plány. 


Nejlepší cviky na budování svalové hmoty. Záda a lýtka. 4 denní split.

 4 super tréninky pro budování svalové hmoty. V článku najdete popis všech cviků i názorné ukázky, počet sérií a opakování a všechny tréninky najdete na konci stránky. Stejně tak jako videa z těchti tréninků.


Mohlo by Tě zajímat:

Proteiny: Dávkování, kdy a jak užívat protein?

Dnes již každý ví, že bílkoviny potřebujeme k regeneraci svalové tkáně poškozené během intenzivního tréninku a také k dodání dostatečného množství aminokyselin potřebných k tvorbě bílkovin tvořících zvětšující se svalovou hmotu.

JAK DĚLAT MRTVÝ TAH? Správná technika. Super cvik na záda. Nejčastější chyby.

Děláš mrtvé tahy, ale nejsi si jistý technikou nebo máš pocit, že si strhneš záda?  Kdo jiný by ti měl techniku tohoto základního a oblíbeného cviku vysvětlit než zrovna Jirka Tkadlčík?

Sleduj nás i na sociálních sítích:

Dotaz na prodavače

  • 6. 5. 2018 v 10:31
    Miroslav Dráb
    Reagovat
    Dobrý den.Jaká je cena za toto balení? Hezký den.

Dotaz

Recenze: *