Můj účet
Přihlášení
Menu

Motivace | Tipy od výživového specialisty Petra Havlíčka jak si ji udržet

Nový rok, nové začátky, nová motivace. Lidé často čekají na 1.1. a žijí ve falešné iluzi, že plnění jejich cílů bude od tohoto magického data mnohem snazší. Pravda je ale taková, že mnoho novoročních předsevzetí postupně upadá, až nakonec po pár týdnech úplně ztroskotá. Většinou totiž lidem chybí ten nejdůležitější element progresu. Disciplína. Na motivaci se totiž zdaleka nedá spoléhat - díky motivaci začnete, ale jen díky disciplíně svých cílů opravdu dosáhnete. V našem článku se dozvíte, proč je důležité mít plán, jaký význam může mít odměna, jaké jsou výhody pomoci a podpory a jak uspět.

Na téma jak neztratit motivaci se rozpovídal výživový specialista Petr Havlíček a trenér Jirka Vacek.


1. Vytvořte si plán

V dnešní zrychlené době jsme zvyklí prakticky vše dostávat okamžitě. I v případě novoročních předsevzetí lidé očekávají okamžité výsledky a jsou demotivovaní, když je nevidí po pár dnech. Neuvědomují si, že právě cesta je cíl a že na začátku je důležité přesně definovat nejen “CO”, ale také “JAK”. Protože ze snu, který si napíšete na papír, se stane cíl. Z cíle, který si rozložíte na jednotlivé kroky, se stane PLÁN. A z plánu, který uskutečníte, se stane REALITA


Náš TIP: Pokud se Vaše novoroční předsevzetí týká cvičení, tak se můžete inspirovat našimi tréninkovými plány. V jednom z našich článků - Tréninkový plán 4x týdně: Růst svalové hmoty najdete tréninkový plán ZDARMA od trenéra Jirky Vacka. V tomto článku najdete nejen tipy na cviky, ale hlavně know how, jak z tréninku vytěžit maximum.


2. Každý den si dávejte vlastní výzvy

Jak už bylo zmíněno v úvodu, na pouhou motivaci se spoléhat nedá. Především je snadné ji ztratit, když se zaměřujete jen na svůj dlouhodobý cíl, který se zdá být až nedosažitelně daleko. Každý den si proto dávejte své vlastní malé výzvy a uvidíte, že když je splníte, najednou se ocitnete jen kousek od svého dlouhodobého cíle. Je vaším předsevzetím nabrat svalovou hmotu? Nefixujte se jen na tento cíl. Zaměřte se raději na následujících 24 hodin, které máte před sebou a udělejte vše tak, jak nejlépe dokážete.

Tápete jak si nastavit jídelníček? Kolik potřebujete bílkovin a ostatních makroživin pro růst svalů? Kolikrát týdně cvičit? Pak si pusťe video od výživového specialisty Petra Havlíčka a trenéra Jirky Vacka, kteří Vám odpoví na všechny tyto otázky.


3. Odměňujte se

Častým důvodem ztráty motivace bývá také to, že se člověk srovnává s ostatními, je na sebe příliš tvrdý a nedokáže ocenit svůj vlastní pokrok. Soustředí se na své slabosti a nevnímá své silné stránky. Skromnost a pokora jsou samozřejmě důležité vlastnosti, ale zároveň je nutné ocenit své zlepšení. A také se za něj náležitě odměnit! Odměnou může být například nové oblečení na cvičení, které navíc bezpochyby poslouží i jako zdroj motivace k tréninku


Náš TIP: Všemi tak oblíbenou značku Nebbia najdete i na našem eshopu a to ve velmi široké nabídce. Je zde sekce dámská i pánská. Velmi oblíbené v dámské sekci jsou legíny, crop topy a sportovní podprsenky. V pánské sekci jsou to zase tepláky, trička/tílka a mikiny. Přesvědčte se sami a odměňte se některým z modelů, ve kterých budete nejen v posilovně zářit!


4. Řekněte si o pomoc

Nečekejte na hrdinu, co vás zachrání. Nepříjemné změny za vás bohužel nikdo jiný neudělá. Nic se nezmění, dokud vy sami něco nezměníte. Zároveň na to ale nemusíte být sami a říct si o pomoc rozhodně není slabost! Naopak je to projev vnitřní síly a ve dvou se to lépe táhne. Domluvte se proto s nějakým parťákem a jděte do toho spolu. Sdílejte spolu své úspěchy i slabé chvíle, podporujte se a motivujte se navzájem. Případně se svěřte do rukou odborníka.

Jak poznat kvalitní coaching a jaké jsou výhody a nevýhody online couchingu? To Vám ve videu prozradí trenér Jirka Vacek a výživový specialista Petr Havlíček.


5. Buďte trpělivý a nevzdávejte to

Nevidíte výsledky? Máte chuť to vzdát? Tak si vzpomeňte na své PROČ. Z nějakého důvodu jste se rozhodli změnit svůj život a každý krok, který na své cestě děláte, má svůj smysl. Nevracejte se proto ke starým zlozvykům a nezahazujte své úsilí. Vždyť ovoce na stromě vždy vyroste až jako poslední! Navíc cesta nikdy není přímá a nikdy nevede rovnou na vrchol. Je v pořádku spadnout, nebo dokonce udělat pár kroků zpět. Selhání není opakem úspěchu, je jeho součástí. A vítěz je ten, který se nikdy nevzdá.


Mohlo by Vás zajímat:

Týdenní tréninkový plán na 4 dny

Máme pro tebe 4 tréninky v délce 20 - 30minut, kdy si dáte pořádně do těla. Je to kombinace kardia a silového posilování s vlastní váhou.  

Proč neexistuje nejlepší cvik? Posuň se v tréninku dál.

Trenér Jirka Vacek vysvětluje, jak najít ideální cvik a posunout se v tréinku zase o krok dál. Proč neexistuje nejlepší univerzální cvik pro všechny? To se dozvíte v krátkém videu.

SMARTFUEL | Denní PRŮVODCE suplementy pro SPORTOVCE

Sportování je cesta, na které můžete dosáhnout svých cílů a objevit potenciál svého těla. K takové cestě je potřeba správné výživy, která vám poskytne energii, regeneraci a podporu pro vaše svaly a celkové zdraví. To vše přináší naše značka SmartFuel – doslova "chytré palivo" pro vaše tělo.

Sleduj nás i na sociálních sítích: