Zlaté Ověřeno zákazníky
Menu

Produktové kategorie

Nejúčinější dieta? Co je nejdůležitější při hubnutí?

Kategorie: Rady, tipy, triky

Máte nějaký svůj výživový styl a tvrdě si stojíte za tím, že je to ta nejlepší možnost, jak shodit přebytečná kila nebo nabrat svalovou hmotu a žádná jiná neexistuje. Zajisté tu máme i milovníky všemožných diet, kteří pořád hledají tu nejúčinější. Keto, paleo, raw, nízkosacharidová, nízkotuková, podle krevních skupin, sacharidové vlny, dash, krabičková, Dukanova, hrstková, Atkinsonova, zónová, life choice, dělená strava, bodová dieta a mohla bych pokračovat dál. Asi u poloviny názvů diet nevím, co znamenají a raději to vědět nechci. 

Co je důležité říct? Každý jsme jiný a na každého působí něco jiného. Přesto mají ty nejúčinější redukční diety společné charakteristické znaky. Jaké to jsou? 

Kalorický deficit

Jinak to fungovat nebude. Pokud je vaším přáním shodit nějaké to kilo a spalovat tuk, musíte se dostat do kalorického deficitu, aby tělo sáhlo do svých „rezerev“ a využívalo energii z uložených tukových zásob. 

Pečlivě vybírejte zdroje živin

Kuře s rýží jako hotovka k dostání v chladících pultech všech marketů nebude to pravé. Je třeba pečlivě vybírat. Vybírejte takové potraviny, které jsou průmyslově co nejméně zpracované, které zpravidla obsahují méně energie (méně “skrytých” kalorií) a mnohem více vlákniny a dalších bioaktivních látek důležitých pro zdraví a správné fungování organismu.

Větší příjem bílkovin

Charakteristický znak všech redukčních diet, ale proč? Je známo, že díky bílkovinám se cítíme sytější delší dobu, proto by měli tvořit cca 30% celkového denního energetického příjmu. Další výhodou bílkovin je to, že na jejich trávení spotřebovává organismus více energie než na trávení tuků a sacharidů. A to přece chceme, ne? Také je příjem bílkovin spojen s větší termogenezí a zvýšením bazálního metabolismu. To je množství energie vydané v klidovém stavu v teplotně neutrálním prostředí na lačno. Nemluvě o ochraně svalové hmoty v kalorickém deficitu.

Silový trénink

Kardio je fajn, ale silový trénink je silový trénink. Je vhodný pro muže i ženy. Má vliv na zvýšení bazálního metabolismu a výdeje energie oproti aerobním aktivitám. Nutno podotknout, že silový trénink nemusí neznamenat hned se vrhnout do kulturistiky a začít zvedat obrovské váhy v posilovně. Cvičte s vlastní hmotností, využívejte odporové gumy nebo třeba TRX.

Tak už jste zase o něco moudřejší. Ať už se vám zalíbí jakákoliv dieta, zkontrolujte jestli obsahuje tyto body. Protože vez toho to prostě nepůjde.

 Jestli existuje ideální jídelníček, tak o tom vám poví víc Jirka Vacek a Petr Havlíček.

Mohlo by Vás zajímat:

Skutečně lze vyběhat špatný jídelníček?
V dnešní době si ještě hodně lidí pořád myslí, že pokud se budou hýbat, běhat a cvičit, tak potom mohou jíst, co je jen napadne. Hlavně tedy jídlo, které je založené na ultra-zpracovaných průmyslových potravinách? Proč je při hubnutí jídelníček důležitější než pohyb?

Správné dávkování bílkovin...
... patří mezi nejčastější otázky ve fitness a silových sportech a zajímá každého, kdo někdy držel v ruce činku. Přesto okolo tohoto “magického” čísla panuje ohromné množství mýtů. Mrkněte na článek a udělejte si v tom konečně jasno.

 

zdroj:  www.institutmodernivyzivy.czfacebook.com/modernivyziva



Dotaz na prodavače

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.


Dotaz

Recenze: *
         
image