Můj účet
Přihlášení
Menu

6 tipů, jak sníst více zdravých kalorií. Nebojte se kaloricky bohaté stravy.

Dodržovat předepsaný jídelníček a přijímat správné množství makroživin může být někdy náročné. Obzvláště teď, když je léto v plném proudu a my jsme tak často vystavováni téměř tropickým teplotám. Kdo by měl chuť do sebe během třicítkového vedra v kuse něco ládovat, jen aby dodržel množství kalorií, které má předepsané? Rozhodně se nejedná o nic příjemného a i ti největší jedlíci začínají pociťovat k jídlu mírný odpor. Všimli jsme si, že tento problém trápí celkem velké množství lidí, a proto jsme se rozhodli vám dát hned 6 tipů, jak se s ním popasovat a ještě si to co nejvíce vychutnat. 

1. Udělejte si ovocné smoothie 

Ovoce je bphaté na sacharidy, vlákninu, vitamíny i minerály. No a jaký je lepší způsob, jak si vychutnat co největší porci ovoce, než smoothie? V rozmixované podobě vás až tak nezasytí, ale pořád si zachová veškeré své živiny. Vy si tak můžete nakombinovat jakékoliv ovoce, které máte rádi, a udělat si osvěžující nápoj přesně podle své chuti. Osobně můžu pro dosažení co největší svěžesti doporučit především jablka, hrozny nebo například kiwi. Pokud se chcete opravdu ochladit, můžete si do svého smoothie přidat také led a jestli se nebojíte většího množství kalorií, klidně přidejte i jogurt nebo kvalitní protein. Výsledek vám kromě doplnění kalorií také pomůže si o něco víc užít horký letní den. 


Náš tip! Pokud chcete pouze smoothie na rostlinné bázi, doporučujeme tento veganský protein od Bulk Powders. Neobsahuje žádná umělá barviva ani dochucovadla a jeho chuť vás opravdu mile překvapí. Pokud preferujete klasické proteiny, tak by neměl zůstat bez povšimnutí protein od značky BiotechUSA z natural řady, který je uplně bez sladidel, jedná se pouze o syrovátkový izolát a extrakt z kokosu nebo jahodový prášek. No nezní to skvěle? 


2. Dejte si větší snídani 

Fakt, že ráno bychom neměli vynechávat snídani, znají děti už na základní škole. Snídaně nám pomáhá nastartovat den a dodává nám energii na celé dopoledne. Toho bychom se měli držet především v létě, kdy toho přirozeně sníme v průběhu dne méně než obvykle. Tento problém se dá vyřešit poměrně jednoduše. Pokud víte, že vám dělá problém konzumovat více jídel za den, snězte jich méně, ale zato větších. Když si dopřejete opravdu vydatnou snídani, můžete v ní obsáhnout velké množství kalorií, které byste těžce přijímali ve zbytku dopoledne. Skvělým příkladem takové snídaně může být například ovesná kaše s plnotučným mlékem a kousky čerstvého ovoce, kterou můžete doplnit o rozinky nebo oříšky či ořechová másla

Pokud věříte tomu, že musíte jíst hodně velkých jídel denně, ale soustředit se na malé porce, jste na omylu. Rozhodně vám doporučujeme si pustit video z našeho YouTube kanálu, kde vás Jirka Vacek a Pavel Samek seznámí s touto problematikou detailně: 

3) Jezte vysoce kalorické potraviny

Tato možnost pravděpodobně většinu z vás napadla hned jako první. Když potřebujete dosáhnout určitého množství kalorií, ale víte, že sníte méně jídla než jindy, jednoduše musíte navýšit obsah kalorií v menší porci. Výborným příkladem jsou různá ořechová másla nebo sušené ovoce. Obojí vám příjemně zpestří téměř jakékoliv jídlo a navíc vám dodá množství kalorií. K zahození nejsou ani batáty nebo rýže, které skvěle poslouží jako kalorická příloha k hlavnímu chodu. Pokud si chcete dopřát pouze nějaké menší jídlo během odpoledne, neváhejte a sáhněte po avokádu. Jedná se bezpochyby o nejoblíbenější ovoce posledních let, a to především díky jeho úžasným nutričním hodnotám. Můžete si ho dát z pečivem, udělat z něj pomazánku nebo ho využít jakkoliv jinak na sladko i na slano. 

4) Odlehčete jídelníček od masa

Někteří z vás to asi neslyší rádi, ale omezení masa ve vašem jídelníčku vám může s dodržováním kalorického příjmu výrazně pomoci. Maso sice nezabere v žaludku hodně místa, ale dlouho se tráví. Můžete ho nahradit množstvím jiných potravin, které vám nejenom dodají dost kalorií, ale navíc díky tomu upravíte váš jídelníček, čímž se vyhnete častému stereotypu. Samozřejmě to neznamená, že by se z vás musel kvůli příjmu kalorií stát vegetariánem, avšak konzumace menšího množství masa je během léta naprosto běžná a ničemu nevadí. 

Pokud se bojíte, že kvůli menšímu obsahu masa budete mít v jídle málo bílkovin, klidně je můžete doplnit proteinovým šejkemTento oblíbený doplněk stravy si můžete dopřát v podstatě kdykoliv během dne

5) Používejte trávicí enzymy

Čím rychleji trávíte, tím více toho sníte. To pro vás nejspíš není žádná velká novinka. Když ale víme, že to takhle funguje, proč toho nevyužít v náš prospěch? Pokud chcete ze svého jídla vytěžit maximum živin a co nejméně u toho zatížit svůj trávicí systém, můžete zvážit doplněk stravy, který obsahuje trávicí enzymy, díky kterým pro vás nebude tak náročné během horkého letního dne přijmout dostatek kalorií. Já osobně mohu z vlastní zkušenosti doporučit především enzymy od společnosti Survival, které mají složení přizpůsobené speciálně pro silové sportovce. Kromě lepšího trávení vám pomohou veškeré živiny využít opravdu na 100 %. 

6) Během jídla nepijte velké množství vody

Pokud každé snědené sousto budete zapíjet vodou nebo čímkoliv jiným, velice rychle budete mít pocit, že už jste najezení, protože vás žaludek bude plný vody. Snažte se proto přehnanému pití během jídla vyvarovat. V případě, že se vám jídlo často zdá moc suché, zkuste ho nahradit něčím vhodnějším. Například pokud víte, že během snídaně vždy vypijete spoustu vody, přidejte k vaší snídani meloun, který vás dostatečně osvěží a zároveň díky němu získáte nějaké kalorie.

Léto bylo a vždy bude v oblasti stravy náročným období pro většinu sportovců, nicméně věříme, že s využitím těchto pár tipů to pro vás bude alespoň o něco jednodušší. 

Mohlo by Vás zajímat: 

Nejúčinější dieta. Co je nejdůležitějí při hubnutí?

Máte nějaký svůj výživový styl a tvrdě si stojíte za tím, že je to  ta nejlepší možnost , jak  shodit  přebytečná kila nebo  nabrat svalovou  hmotu a  žádná jiná neexistuje , ale každý jsme jiný a na každého působí něco jiného. Přesto mají ty nejúčinější redukční diety společné charakteristické znaky. Jaké to jsou? 


Porovnání bezkalorických omáček a sirupů. Zero sirup. Který je nejlepší do diety? 

Zero sirup, zero calories, zero topping. Každý z nás má v okolí někoho, kdo si v těchto pochoutkách libuje a možná jste to i vy sami. Provedli jsme pro Vás odbornou analýzu, dobře prostě je to obyčejná porovnávačka těchto sirupů, abyste si mohli ujasnit a vybrat si, který pro Vás bude ten pravý. Jdeme na to!

Sleduj nás i na sociálních sítích:

Dotaz na prodavače

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.


Dotaz

Recenze: *