Můj účet
Přihlášení
Menu

Jak udělat Military Press a čistý tlak. Technika provedení. Jak ho zařadit do tréninku?

Militari press a celkově tlaky na ramena jsou jedny z nejúčinějších cviků pro budování ramen.

Jaký je ale rozdíl mezi čístým tlakem a military press?

Rozdíl tam je naprosto nepatrný. U obou cviků, nesmíte zapojit nohy a pomáhat si jimi. U militari pressu navíc musíte být vzpřímení a tělo by se nemělo hnout. Naopak u čistého tlaku je záklon žádoucí, je to takový benchpress ve stoje. 

Pro koho je tento cvik vhodný?

Tento cvik určitě není pro žádného začátečníka a je ukazatelem tlakové síly. Potřebujete na něj být zpevnění, mít silná záda, silné nohy a triceps.

Kdy zařadit military pres?

Ideálně na začátek tréninku. Jedné se o náročný cvik, který vám veme hodně síly. Jirka Tkadlčík doporučuje dělat více sérií a méně opakování. Sám dělá 7-8 sérií po cca 6 opakování, ale zvolte si každý sám, kolik sérií zvolíte, aby vám to zapadlo do tréninkového plánu.

Popis cviku:

  1. Stoupněte si k ose.
  2. Osu uchopte tak, jak vám to vyhovuje. Někdo má radši ruce blíž u sebe, někdo dál.
  3. Chytněte osu bezpalcovým úchopem. (Není povinnost)
  4. S rovnými zády si stoupnete pod osu a s výdechem sundáte ze stojanu.
  5. Můžete si ji na sebe položit nebo ji pořád držet.
  6. Máte pevné nohy a stažený zadek.
  7. Zakloníte hlavu (tím uhnete bradou) a s výdechem tlačíte osu vzhůru.
  8. Konečná pozice - naplé ruce a nohy, pohled dopředu.

Nejčastější chyby:

  1. Nechytejte osu s rukama příliš daleko od sebe, přetěžujete potom rotátorové manžety v rameni a mohli byste si ublížit.
  2. Pomáhání si v kolenou.
  3. Nezpevněné tělo a houpání se.

Věnujte 5 minut tomuto videu od Jirka Tkadlčíka a prohlédněte si, jak správný military press vypadá. 

Potřebuju na tento cvik nějaké pomůcky? 

Někdo při cvičení nepoužívá žádné pomůcky, pokud se rozhodnete u military pressu zvedat těžší váhy, můžete použít neoprenový pás nebo klasický kožený, který vás udrží v teple a zpevněný. Dále jsou super bandáže na zápěstí a lokty, které také zajistí oporu a zpevnění kloubů.

Mohlo by vás zajímat:

JAK DĚLAT MRTVÝ TAH? Správná technika. Super cvik na záda. Nejčastější chyby.

Děláš mrtvé tahy, ale nejsi si jistý technikou nebo máš pocit, že si strhneš záda?  Kdo jiný by ti měl techniku tohoto základního a oblíbeného cviku vysvětlit než zrovna Jirka Tkadlčík?

Anabolizéry: Top 9 nakopávačů! Jak vybrat správnou předtréninkovku? 

Směs více surovin, jejichž základní kameny nejsou již jen stimulanty, které mají pomoci nakopnout před tréninkem či zlepšit soustředěnost, ale jedná se o komplexní předtréninkové produkty pro maximální podporu výkonu. Více informací v článku + TOP9 nakopávačů podle Vás!

Sleduj nás i na sociálních sítích:

Dotaz na prodavače

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.


Dotaz

Recenze: *
         

Náš blog Radíme jak přibrat, zhubnout, mít energii nebo zdravě vařit