Můj účet
Přihlášení
Menu

Nejčastější chyby fitness začátečníků. 6 největších omylů.

Začali jste chodit do fitka a máte chuť to vzdát, protože výsledky neodpovídají vašim představám? Možná za to může jenom začátečnická chyba. Jaká? Jirka Vacek jich pro vás zmapoval 6. Přečtěte si, jestli se některá netýká i vás.

1. Čekáte rychlé výsledky

Poctivě trénujete, a přesto vám přijde, že na vás cvičení není vidět? Nevzdávejte to! Změny se dostaví až po 2–3 měsících pravidelného tréninku. Tělo si totiž teprve zvyká na nový režim a většinou potřebuje 5–10 týdnů, než se začne něco dít. Mějte tedy trpělivost a dodržujte dál svůj tréninkový plán. Když nepolevíte, vybudujete si základ, ze kterého budete těžit po celý první rok cvičení. To je doba, kdy bude vaše dřina nejvíc vidět. 

2. Zvedáte moc těžké váhy

Tělo není stroj, proto ho hned na startu nepřetěžujte těžkými činkami a závažím. Svaly to možná dají, ale šlachy ještě nejsou v dostatečné formě, takže riskujete zranění. A protože fitness nováčci nemívají perfektně zvládnutou techniku, je možné, že se budete potýkat s dysbalancemi. – Některé svaly a klouby přetížíte, jiné naopak zapojíte minimálně. Kromě toho, že si zaděláváte na zdravotní potíže, si navíc můžete zafixovat špatnou techniku, která vám pak bude komplikovat cvičení i jako pokročilým.

3. Nedbáte na stravu

Cvičíte a říkáte si, že jídelníček začnete řešit až později? Pak se nedivte, že nemáte výsledky, které by měly odpovídat vašemu tréninkovému úsilí. Samotný pohyb nestačí. Kvalitní strava s vyladěným poměrem bílkovin, sacharidů a tuků je už od začátku nezbytnou součástí vašeho fitness plánu. Nechte si poradit od profíka, který vám doporučí, co (ne)jíst, když chcete nabrat svaly nebo zhubnout. 

4. Napodobujete ostatní

Ani namakaný borec, kterého v posilovně obdivujete, nemusí cvičit správně. Potvrzují to Jirkovy zkušenosti s kulturisty, kteří mají špatnou techniku a ta se s nimi veze i několik let. Je tedy lepší makat sami za sebe a neodkoukávat způsob cvičení u ostatních. Snadno se naučíte zlozvyky, které vám budou komplikovat trénink.

5. Kopírujete profíky

Kupujete si časopisy, sledujete videa a pročítáte cvičební plány profesionálních kulturistů... Tohle všechno začátečníky láká k napodobování, které nadělá víc škody než užitku. Profíci jsou v tréninku úplně jinde – zatímco vy teprve nabíráte objem, oni už svoje svaly vytvrzují. Věnují se pokročilým technikám a vaším úkolem je naučit se ty základní. Pamatujte, že i šampioni museli nejdřív projít fází, ve které se teď nacházíte. Nesnažte se nic uspěchat a vytrvejte jako oni. 

6. Myslíte si, že bez dopingu to nejde

Tady Jirka varuje. – Nezahrávejte si s vlastním zdravím! Svaly se dají budovat i bez dopingu, ať už vám kdokoli tvrdí opak. Nesnažte se urychlit výsledky pomocí zakázaných látek, nestojí to za to! 

Mrkněte na celé video a další užitečné rady společně s Jirkou Vackem.

Mohlo by vás zajímat:

Tréninkový plán na 4 dny

Máme i tréninkový split na 4 dny! V tomto článku najde odkazy na jednotlivé tréninky i videa s mnoha užitečnými radami, jak se vyvarovach chyb, aby tvůj trénink byl perfektní.

Nejúčinější dieta. Co je nejdůležitějí při hubnutí?

Máte nějaký svůj výživový styl a tvrdě si stojíte za tím, že je to  ta nejlepší možnost , jak  shodit  přebytečná kila nebo  nabrat svalovou  hmotu a  žádná jiná neexistuje , ale každý jsme jiný a na každého působí něco jiného. Přesto mají ty nejúčinější redukční diety společné charakteristické znaky. Jaké to jsou? 

Sleduj nás i na sociálních sítích:

Dotaz na prodavače

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.


Dotaz

Recenze: *
         

Náš blog Radíme jak přibrat, zhubnout, mít energii nebo zdravě vařit