Můj účet
Přihlášení
Menu

Proteiny: Dávkování, kdy a jak užívat protein?

Dávkování proteinu je závislé na vašem příjmu bílkovin z běžné stravy, tělesné hmotnosti a intenzitě cvičení.

Dnes již každý ví, že bílkoviny potřebujeme k regeneraci svalové tkáně poškozené během intenzivního tréninku a také k dodání dostatečného množství aminokyselin potřebných k tvorbě bílkovin tvořících zvětšující se svalovou hmotu.

Důležité je nejprve si zhruba spočítat příjem bílkovin z běžné stravy během dne. Prakticky každá potravina má na svém obalu uvedené nutriční hodnoty. Nás zajímají konkrétně bílkoviny. Pokud například snídáte chleba se sýrem a šunkou, jogurt a čaj, zjistíte si obsah bílkovin jednotlivých položek, takto si spočítáte příjem bílkovin během celého.

Nyní stačí porovnat Vaší hodnotu příjmu bílkovin z běžné stravy za den a dle vašeho požadovaného denního příjmu bílkovin doplnit proteinem na požadovanou hodnotu.

Jak správně započítávat bílkoviny do jídelníčku, najdete i v tomto videu s trenérem Jirkou Vackem. 

Kolik bílkovin potřebujeme a jaké množství bílkovin je dostatečné?

V současné době je uznávanou normou pro příjem bílkovin u silových sportovců 1,6 – 2,4 g bílkovin na 1 kg tělesné váhy. Široké rozpětí je zde uvedeno záměrně. Například 18ti letému začínajícímu cvičenci stačí pro růst svalové hmoty denní množství bílkovin do 1,6g na 1kg tělesné hmotnosti. Zkušenější sportovec s vyšším podílem aktivní tělesné hmoty a celkově vyšší hmotností se bude pohybovat v příjmu nad 2g. Vzhledem k praktickým zkušenostem je ale naopak potřeba varovat i před příliš vysokým příjmem bílkovin - ve skutečnosti u většiny lidí organismus více než 2,5 g bílkovin na 1 kg hmotnosti není schopen využít.

Nyní stačí porovnat Vaší hodnotu příjmu bílkovin z běžné stravy a dle požadovaného příjmu bílkovin upravit dávkování proteinu.

Další otázka zní, kdy protein dávkovat?

Kvalitní proteinový přípravek lze konzumovat prakticky kdykoliv během dne na doplnění požadovaného příjmu bílkovin. V tréninkové dny je vhodné konzumovat jednu dávku po tréninku (ideálně rychle vstřebatelný 100% syrovátkový protein) a další dávku během dne jako svačinu mezi jídly (vhodné např.vícesložkové proteiny s rychle i pomulu vstřebatelnou bílkovinou). Protein je možné také přidávat do jídla k navýšení příjmu bílkovin, vhodné jsou ráno vločky v kombinaci s proteinem nebo večer protein jako druhá večeře.

Co dalšího potřebuješ vědět o bílkovinách a jaké proteiny jsou nejlepší zjistíš v tomto videu:

A tady je pár našich tipů:

BiotechUSA 100% Pure Whey Protein

100% syrovátkový protein s vysokým obsahem bílkovin - 78%. Obsahuje minimální množství tuků a sacharidů a je bez přidaného cukru. Neobsahuje lepek ani aspartam. Metoda CFM zajišťuje minimum denaturovaných bílkovin a zachovává proteinu všechny biologicky účinné frakce. Spojením nejlepších surovin v tomto produktu získáte pro své tělo 22 gramů prvotřídní bílkoviny z každé dávky a 6 g větvených aminokyselin (BCAA). Mimořádná rozmanitost příchutí je dalším benefi tem tohoto produktu. Dostatečný příjem kvalitní bílkoviny přispívá k obnově svalové tkáně a k svalovému růstu.


Bulk Powders Pure Whey Protein 

100% syrovátkový protein upravený CFM metodou s vysokým obsahem bílkovin (až 82% neochucená varianta) bez balastních látek a zbytečných aditiv. Syrovátka pochází od vybraných dodavatelů EU z farem krav z pastvin krmené trávou, u produktů jsou použity čisté suroviny v maximální možné kvalitě bez zbytečné chemie a aditiv. Výherce 2018 Men's Fitness Sports Nutrition Awards Best Whey Protein. (Cena za nejlepší syrovátkový protein)

Nejčastější otázky a odpovědi:

Můžu proteinový prášek smíchat i s mlékem? 

Ano, nezáleží na tom v čem proteinový prášek rozmícháte, důležité je ale myslet na to, že pokud prášek rozmícháte v mléce, nutno počítat s tím, že obsahuje bílkoviny a tuky, které musíte připočítat k vašemu příjmu (pokud si ho počítáte).

Pokud si přidám prášek do proteinových palačinek, znehodnotí se bílkoviny?

Ne, bílkovina je pořád bílkovina. Máte to stejné jako s masem, vajíčky, když si děláte kaší v mléce atd. Musí projít tepelnou úpravou, ale bílkoviny si zachovávají.

Mohlo by Vás zajímat:

HIIT nebo Cardio? Co je lepší pro hubnutí? 

Nemálo z nás začíná se shazováním přebytečných tukových zásob. Nejdůležitější je samozřejmě vhodná  úprava stravy  a druhý velmi důležitý bod je i  pohyb , na který se velmi často ptáte. Co je nejlepší při hubnutí?


Nejúčinější dieta. Co je nejdůležitějí při hubnutí?

Máte nějaký svůj výživový styl a tvrdě si stojíte za tím, že je to  ta nejlepší možnost , jak  shodit  přebytečná kila nebo  nabrat svalovou  hmotu a  žádná jiná neexistuje , ale každý jsme jiný a na každého působí něco jiného. Přesto mají ty nejúčinější redukční diety společné charakteristické znaky. Jaké to jsou? 

Sleduj nás i na sociálních sítích.

Dotaz na prodavače

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.


Dotaz

Recenze: *
         

Náš blog Radíme jak přibrat, zhubnout, mít energii nebo zdravě vařit