Zlaté Ověřeno zákazníky
Menu

Produktové kategorie

Usnout a neprobouzet se 10x za noc: Klidný spánek, odpočinek a spací hormon melatonin

Kategorie: Rady, tipy, triky

Usnout a neprobouzet se, to může být někdy pořádný boj. Může za to dnešní uspěchaná doba, stres, věk, ale třeba i příliš mnoho kávy. 

Tvořivost a široká škála řešení, která pomáhají lidem spát, napovídá, že potíže se spánkem nejsou novým problémem. Doplňování melatoninu je stále častěji považováno za účinné řešení, které pomáhá při nespavosti. 

Ale jak melatonin funguje? 

Melatonin neboli “spící" hormon, je běžně se vyskytující hormon v těle, který má produkci v epifýze našeho mozku. Reguluje cyklus spánku a probuzení a říká tělu, když je čas jít spát. 

Je to zajímavé, ale melatonin se vyskytuje i v nějakýh potravinách, jako jsou třeba třešně a vlašské ořechy. 

Když zapadá slunce a blíží se večer. Naše oči posílají do mozku signál s instrukcemi a mozek začne produkovat melatonin a připravovat tělo ke spánku. Epifýza produkuje melatonin celou noc až do doby, kdy začne svítat. Jakmile se objeví denní světlo, mozek přestává melatonin produkovat a je sotva patrný v naší krvi. Světlo má stejný vliv na melatonin jako na upíry. :D 

Spánkový Tip: Vzhledem k tomu, že světlo zastavuje produkci melatoninu, vytvořte si ideální prostředí pro kvalitní spánek. Mějte v ložnici žaluzie nebo závěsy a omezte svítící elektroniku a jiná jasná světla před spaním. Divili byste se, jak velký vliv to má na tvorbu melatoninu.
 

Spánkový tip 2: Pokud se probouzíte unavení, pusťe sluneční světlo do pokoje. To pomůže zastavit produkci melatoninu, což vám usnadní probuzení.

 

Čím jsou hladiny melatoninu narušeny

  • Existuje několik věcí, které mohou narušit schopnost vašeho těla produkovat dostatek melatoninu ve správný čas, včetně:
  • Příliš mnoho světla večer - zvláště jasně modré světlo, jako jsou ty, které vydávají telefony, televizory a další elektronická zařízení.
  • Věková ztráta melatoninu - produkce melatoninu přirozeně snižuje s věkem
  • Záměstnání na směnový provoz
  • Změna časových pásem během cestování
  • Nedostatek pravidelného cvičení
  • Nesprávná strava

 

Spánkový Tip3: Jezte zdravě, nastavte si pravidelný spánkový režim, omezte umělá světla, hodinu před spaním.

Je užívání melatoinu návykové? 

S touto otázkou se setkáváme poměrně často, ale vůbec se jí nedivíme. Na většině léků předepsáných lékařem je upozorněný, že se nesmí užívat dlouhodobě a jsou návykové. Ale toho se u melatoninu nemusíte vůbec bát. Doplňky melatoninu je hlavně způsob, jak obnovit normální spánek a pořádně si odpočinout.


 

Zdroj: www.natrol.com



Dotaz na prodavače

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.


Dotaz

Recenze: *
         
image