Můj účet
Přihlášení
Menu

Jaký vliv má zinek na naše tělo.

Cítíte se unavení, je vaše nálada jako na houpačce? Cítíte, že máte lámavé nehty, vypadávají vám vlasy a suchou kůži máte jako papír? To jsou ty problémy, které vidíte a co teprve ty uvnitř těla. Může na to mít vliv nedostatek minerálu zinku.

Na co je zinek?

Zinek zajišťuje pomoc při tvorbě enzymů a inzulinu. V našem těle je zastoupený málo, ale o to má větší význam. Nedostatek zinku může způsobovat to, že cítíme se unavení a to vede až ke změnám nálad. Hlavně dámy zaznamenají zhoršený stav kůže, která je více suchá, hůře se hojí její poranění. Také vlasy a nehty jsou lámavější a objevuje se i nepříjemný problém - bolavé koutky. Častý jev je také vypadávání vlasů a vznik kožních lézí

Náš tip! Zkuste zinek od značky Prom-in je ve skvěle vstřebatelné formě a za skvělou cenu.

Jedná se o stopový prvek, což znamená, že ho tělo potřebuje v malém (stopovém) množství. U zinku je to cca 10 mg denně. Oproti doporučené dávce třeba hořčíku (cca 350 mg) je to opravdu málo.

Abychom ztrojnásobili doporučenou dávku u hořčíku, museli bychom přijmout 1g hořčíku (cca 700mg navíc). Pokud ovšem ztrojnásobíme doporučenou denní dávku zinku, stačí nám přijmout navíc 20mg. A to není s dnešní suplementací problém.

Se zinkem to nepřehánějte

Obecně u minerálů a stopových prvků platí, že je lepší je brát dlouhodobě v menším množství, než krátkodobě v extrémních dávkách.

Doporučená denní dávka 10 mg a pro spoustu lidí stačí. 15-20 mg si myslím, je v pohodě. Ale vyšší dávkování, pokud nejste sportovci nebo nějaká riziková skupiny, vám může spíše ublížit.

Potraviny bohaté na zinek:

  • Ústřice - (až 78mg/100g!)
  • Červené maso - hovězí, jehněcí (až 12mg zinku/100g)
  • Vaječný žloutek (až 5mg/100g)
  • Játra (až 4mg/100g)
  • Dýňová semínka (až 10g ve 100g) 
  • Ve větším množství se zinek nachází v meruňkách, obilných klíčcích, listové zelenině, semínkách slunečníce, ale i v droždí a ořeších. 

No... a také kvalitní čokoláda s vysokým obsahem kakaa (a celkově kakao) obsahuje až 7 mg zinku na 100 g, ale jíst děnně 100 g čoklády by asi pěkně navýšilo náš kalorický příjem a vyšlo by to i docela draze. 

Jaký pořídit zinek ve formě doplňků ?

Na trhu je mnoho forem zinku, každá firma zaměřená na suplementy ho poskytuje, ale pokud máte možnost sáhnout po chelátové formě zinku, udělejte to. Zinek vázaný na chelát využije vaše tělo nejlépe.  Zjistěte si, kolik obsahuje tableta zinku, a pokud to bude zbytečně velké množství, nebojte se ji rozdělit.

Vitamíny a mináraly jsou hodně zajímavé téma proto si pro vás Jirka Vacek připravil krátké video právě o nich. Kromě zajímavých informací se dozvíte, kdy je nejlepší vitamíny a minerály užívat.

Zdroj: Roman Grigar

Mohlo by vás zajímat:

Jak si vypočítat makroživiny a nastavit jídelníček? Kde a jak začít. Jak počítat kalorie.

Znáš tohle pravidlo, pro vypočítání správného kalorického příjmu? Mnoho lidé to nezohlední, forma si nijak nehýbe a oni nevědí proč. Prozradíme ti, jak si nastavit příjem a hlavně to, co je pro formu klíčové. 

Vše, co byste měli vědět o BCAA. Co jsou to BCAA a jak fungují?

BCAA jsou esenciální rozvětvené aminokyseliny, které mají vliv v regulaci sacharidového, proteinového a lipidového metabolismu a zabraňují tomu, aby si tělo bralo na tvorbu energie bílkoviny ze svalů a podporují anabolismus.

 
Sleduj nás i na sociálních sítích.

Dotaz na prodavače

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.


Dotaz

Recenze: *