Můj účet
Přihlášení
Menu

Proč je pitný režim důležitý pro naše zdraví? Jak se naučit pít vodu.

Obzvlášt v prných dnech je důležité dodržovat pitný režim, aby nedošlo k přehřátí organismu. Dostatečný příjem vody je pro naše tělo nezbytný a pomáhá nám v mnoha ohledech, přičemž většinou si to ani nemusíme uvědomovat. Mrkněte na několik rad, jak zůstat nejenom během léta hydratovaný.

Proč je pitný režim důležitý?

Na úvod bychom si měli říct, proč je vlastně důležité pitný režim dodržovat. Asi není potřeba zmiňovat, že voda je základem života a nepřežili bychom bez ní déle než pár dní. Stačí pouze několik hodin, než se na nás začne nedostatak vody projevovat. Prvním příznakem je pochopitelně žízeň, poté přijdou na řadu bolesti hlavy, únava, problémy s přemýšlením a zhoršená nálada. To doprovázejí další problémy, které na první pohled nevidíme. Voda totiž slouží mimo jiné k vylučování toxinů a odpadních látek z těla a rozhodně se tedy nevyplatí pitný režim podceňovat. 

Jak vypadá ideální pitný režim?

Častým nešvarem, kterého se dopouští mnoho lidí, je, že většinu dne nepijí téměř vůbec a všechny tekutiny se snaží přijmout večer, když už se nemusí soustředit na povinnosti v práci nebo ve škole. To je ale špatně už jen kvůli tomu, že dojde k vyšší stimulaci ledvin, které by ve večerních hodinách měli paradoxně pracovat méně než přes den. Místo toho, aby celé tělo regenerovalo, tělo se ve spánku soustředí na filtrování tekutiny. Proto je důležité pít postupně během celého dne. Osobně bych doporučil vypít sklenici vody hned po probuzení. Pomůže vám to nastartovat organismus, budete díky tomu lépe trávit snídani a hlavně budete hned od rána myslet na to, že máte pít více vody. Pokud vám myšlení na pitný režim dělá problém a často na nej zapomínáte, můžete si například stáhnout aplikaci, která vám bude pravidelně připomínat, že se máte napít. 

Pokud by Vás zajímala snadná kalkulačka, jak si příjem tekutin vypočítat, rozebírali jsme již v jednou z našich článků

Orientačně se udává, že dospělý muž by měl za den vypít alespoň 3 litry vody, zatímco průměrné ženě stačí 2,5 litru. Tyto údaje se ale velmi často liší. Velmi záleží na vaší váze a životnímu stylu i míře pocení. Je pochopitelné, že čím více se hýbete, tím více vody budete muset vypít. Především byste se ale měli vždy řídit podle svých potřeb a podle reakcí vašeho těla. 

Kolik vody musíme vypít v létě?

Vypít dostatek tekutin během horkých letních dnů ve skutečnosti většinou nebývá moc velký problém. Vaše tělo vám totiž dost rychle naznačí, když bude něco v nepořádku. Pocit žízně je pro většinu lidí dostatečný signál pro to, že by se měli napít. Problém může nastat v případě, že například sportujete nebo se dlouho vystavujete přímému slunečnímu záření. V takových situacích je velmi důležité myslet na to, že pít byste měli mnohem častěji než obvykle, jinak byste mohli riskovat v krajních případech kolaps organismu způsobený právě dehydratací. V létě by tedy, už jen kvůli nadměrnému pocení, měl být příjem tekutin vyšší. Jestli se potíte opravdu hodně a vaše tělo ztrácí celou řadu minerálních látek, můžete při tréninku sáhnout i po iontovém nápoji, kterým je doplníte. 

Jak vypít více tekutin?

Velmi často je možné potkat lidi, kteří nemají čistou vodu příliš v lásce, zároveň se chtějí vyhnout slazeným nápojům, které zbytečně navyšují kalorie nebo bsahují sladidla. Vodu můžete dochutit citronem, limetkou a mátou, což z ní udělá podstatně chutnější a osvěžující nápoj. V průběhu posilování můžete ve velkých vedrech pít ionťák a ke snídani si můžete udělat třeba ovocný koktejl, který bude kombinací ovoce a vody. Ten vás nejenom příjemně osvěží, ale také může skvěle chutnat a začnete svůj pitný režim správně. Velice oblíbenou potravinou v létě je bezpochyby meloun, který je z většiny tvořen vodou. Nejenom meloun, ale i další druhy ovoce a zeleniny vám pomohou doplnit tekutiny bez toho, abyste museli v ruce neustále držet sklenici s vodou. 

Z vlastní zkušenosti mohu říct, že jakmile jsem se začal více zajímat o svůj pitný režim, mám během dne více energie a výrazně se zlepšila moje nálada hned po probuzení, což je nepochybně důsledkem kvalitnějšího spánku. I malá změna dokáže zapříčinit velký rozdíl, a proto byste svému pitnému režimu měli věnovat trochu více pozornosti. 

Zdroj: Sebastian Okruhlica

Mohlo by Vás zajímat: 

Nejúčinější dieta. Co je nejdůležitějí při hubnutí?

Máte nějaký svůj výživový styl a tvrdě si stojíte za tím, že je to  ta nejlepší možnost , jak  shodit  přebytečná kila nebo  nabrat svalovou  hmotu a  žádná jiná neexistuje , ale každý jsme jiný a na každého působí něco jiného. Přesto mají ty nejúčinější redukční diety společné charakteristické znaky. Jaké to jsou? 


Porovnání bezkalorických omáček a sirupů. Zero sirup. Který je nejlepší do diety? 

Zero sirup, zero calories, zero topping. Každý z nás má v okolí někoho, kdo si v těchto pochoutkách libuje a možná jste to i vy sami. Provedli jsme pro Vás odbornou analýzu, dobře prostě je to obyčejná porovnávačka těchto sirupů, abyste si mohli ujasnit a vybrat si, který pro Vás bude ten pravý. Jdeme na to!

Sleduj nás i na sociálních sítích:

Dotaz na prodavače

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.


Dotaz

Recenze: *