Můj účet
Přihlášení
Menu

Jak nepřibrat přes Vánoce? Máme pro tebe 8 tipů, jak to udělat.

Rady, tipy, triky

Mnohé z nás kromě stresu z vánočního shonu, pečení cukroví, shánění dárků trápí ještě jedna věc – neřízené obžerství. Návštěvy, večírky a rodinné sešlosti jsou plné jídla. Velký kalorický příjem a téměř nulový výdej. Jak to udělat, abychom se do Nového roku nevalili jako sud? 

1. Hlídejte si velkost porce

Začíná to u nákupů, kdy nákupní košíky přetékají svým obsahem. Tolik jídla, které není možné v několika členné rodině sníst nebo je? Ale co kdyby náhodou došli brambůrky? Jíme více kalorická jídla než obvykle, ale hlavním problém je velikost porcí. Dopřejte si k jídlu více zeleniny, která je bohatá na vlákninu anebo si servírujte jídlo na menší talíř. Nezapomeňte, že jíme i očima.

2. Buďte aktivní

Dělat sedy lehy po jídle nebo začít dřepovat není úplně ideální, ale věděli jste že menší zátěž v podobně rychlejší procházky má za příčinu to, že se žaludek rychleji vyprázdní a vy tak budete lépe trávit? Navíc je to super příležitost, jak trávit čas s přáteli a odprostit se od jídla.

3. Tekuté kalorie

Pro Vánoce jsou symbolické limonády a alkohol, které běžně nepijeme, věděli jste, že třetinkou Coly vypijete 30 g cukru a že s příjmem alkoholu jsme více „rozežraní“? Všechny tyto věci k Vánocům patří, pokud alespoň částečně přibrzdíte, ušetříte si mnoho přijeté energie. 

4. Nejezte jídlo, na které nemáte chuť

Plné stoly jídla a bezedné mísy. Co se stane? Za pobídek hostitele budete uzobávat, přestože na nic nemáte chuť a cítíte se sytí, ale nemusíte jíst jídlo, ne které vlastně ani nechcete a nemáte na něj chuť, jen proto, že vám ho někdo nabízí. 

5. Bílkoviny a vláknina

Vánoční pochoutky jsou založené hlavně na tuku a cukru. Na doplnění bílkovin byste rozhodně neměli zapomínat. Díky bílkovinám se budete cítit delší dobu sytí, zaženete tak chutě i hlad a tím pádem i méně sníte. Podobný efekt má i vláknina, proto si dopřejte k jídlu nebo k svačině kus zeleniny. 

6. Přineste na návštěvu něco zdravého

Toto je super tip, protože návštěvy jsou hlavně o jídle. Přineste tedy na ochutnání své zdravé vánoční cukroví (na našem blogu najdete mnoho zdravých vánočních receptů) nebo udělejte zeleninovou mísu. 


Bezlepkové vanilkové rohlíčky bez přidaného cukru. Chutnají jako klasické.

Upečte si křehké vanilkové rohlíčky, které neobsahují žádný lepek a jsou bez přidaného cukru, pouze směs oříšků a vanilky. + celé video z přípravy.


7. Frekvence stravování

Režim je důležitý, ale o Vánocích může jít trochu bokem. Pokud víte, že váš energetický příjem bude větší, snižte pocit porcí, pokud se cítíte sytí není nutné jíst jen proto, že tak máte nastavený režim. 

8. Jídlu věnujte pozornost

Je to ověřená věc, naučili jsme se jíst ve spěchu při práci, před YouTube či televizí, šálíme tak naší hlavu, protože se soustředí na něco jiného a nám pak ani nepřijde, že jsme toho tolik snědli. Pohádky v televizi a u toho zobaní chipsů a cukroví není žádnou novinkou a tak miska zmizí a vy si to ani neuvědomujete.

Mohlo by vás zajímat:

 

Proteiny: Dávkování, kdy a jak užívat protein?

Dnes již každý ví, že bílkoviny potřebujeme k regeneraci svalové tkáně poškozené během intenzivního tréninku a také k dodání dostatečného množství aminokyselin potřebných k tvorbě bílkovin tvořících zvětšující se svalovou hmotu.

 

Jak správně a efektivně hubnout? Jak zrychlit metabolismus? Zavodnění organismu. Jak vypočítat bazální metabolismus.

Odpovídáme na důležité otázky které se týkají hubnutí. Návod jak si vypočítat bazální metabolismus a jak si udržet váhu.

Sleduj nás i na sociálních sítích:​

Dotaz na prodavače

Novinka ještě nebyla komentována, buďte první.


Dotaz

Recenze: *